6.4 Hemi VS 5.7 Hemi-motoren Vergelijken - De Ultieme Beste?

Vergelijking Van 6.4 Hemi-motoren Versus 5.7 Hemi-motoren: Wat Is Het Beste?

Twee van de waanzinnig populaire motoren van de derde generatie zullen we vandaag vergelijken. Uit de titel die je al geraden hebt, is het een confrontatie tussen 6,4 hemi versus 5,7 hemi V8-benzinemotoren.

Beide werden gebouwd door Chrysler. En een van de enige redenen waarom mensen deze zo goed kennen, is hun halfronde verbrandingskamer. Op dit moment zijn echter zowel de 5.7 als de 6.4 hemi-motoren halfbolvormig.

Als je nu geen Automotive-persoon bent die graag elke update krijgt van wat er in de branche gaande is en welke motor of misschien een ander onderdeel op dit moment een hype maakt, dan zou je, voordat je een aankoop doet, zeker prioriteit geven aan het afwegen van je opties op en neem dan een beslissing. De vergelijking van vandaag helpt je daar te komen. Hopelijk!

Vergelijking Van 6.4 Hemi- En 5.7 Hemi-motoren.

Laten we ze allemaal afzonderlijk doornemen. Dan komen we snel ter zake in elk segment. Ben je klaar?

De Hemi 5.7-motor Opmerkelijke Betrouwbaarheid, Beste Verbrandingsefficiëntie En Bekend Om Lang Mee Te Gaan.

In 2003 werd de 5.7-motor gebruikt om de 5.9L Magnum te vervangen. Het werd helemaal opnieuw gemaakt en werd geleverd met een gietijzeren cilinderblok, een diep rokontwerp, een hoek van 90 graden inclusief cilinderbanken en een lagersteun voor de krukas met 4 bouten.

In 2009 bevatte de motor gemodificeerde brede ring zuigers en in plaats daarvan kleinere. Dit zorgde voor minder inertie.

  • Als we de hemi-betrouwbaarheidsfactor van 5,7 versus 6,4 vergelijken, ligt de 5,7-motor een beetje voor en zijn er geen grote ontwerpfouten aan de hand. Over het algemeen beschouwen we het als betrouwbaar.
  • De verbrandingsefficiëntie van 5,7 is superieur aan die van elke V8-motor.
  • Een goed gemarineerde en regelmatig onderhouden hemi 5.7 motor gaat behoorlijk lang mee. Dit zou minstens 250-300 duizend mijl moeten zijn, wat behoorlijk lang is. Houd er echter rekening mee dat u uzelf niet kunt verontschuldigen voor goed onderhoud.
  • De hemi van 5,7 liter is herzien en aangepast om milieuvriendelijker te zijn en de efficiëntiescores zijn geweldig.
  • Het is niet het beste om te slepen of te vervoeren. Het mist koppel bij lage toerentallen. Optimale motorprestaties moeten worden overwogen voor verbetering.
  • Iets in het MDS-systeem zorgt ervoor dat de kleptrein een raar tikkend geluid veroorzaakt. Dit geldt echter niet voor alle 5.7-enginegebruikers. Het geluid is niet hoorbaar, maar kan wel hinderlijk zijn.
  • Soms kan oliegevoelige MDS moeilijk te hanteren zijn. Het is het beste om de aanbevolen olie te gebruiken.
  • Er zijn 16 bougies die vrij vaak vervangen moeten worden. Bijna na elke 30 duizend mijl. En het is een beetje duur voor sommige mensen.

De Hemi 6.4-motor Beter Koppel Bij Laag Bereik, Geweldige Pk’s En Soepele Temperatuurconsistentie.

Het werd voor het eerst geïntroduceerd in 2005 en omdat het een productieversie was, was er veel hype voor vanwege de fantastische sleep- en sleepgeschiktheid die het bood. Het heeft ook een gietijzeren lichaam en een diepe rok.

Deze motor heeft ook een cilinderblok met een hoek van 90 graden en een krukas van gesmeed staal. Deze motor is geliefd om zijn verbazingwekkende mogelijkheden om de verbrandingswarmte te verminderen. Het kan olie op de bodem van zuigers spuiten en heeft extra koelstralen.

Zowel 5.7 als 6.4 hebben hetzelfde motorblok. De diameter van de boring en de lengte van de winkel zijn echter verschillend.

  • De ram-versie van de 6.4 Hemi is betrouwbaarder dan de 5.7 Hemi.
  • De 6.4 hemi pk maakt hem krachtiger dan de 5.7.
  • Het koppel van 6,4 is hoger in het lage bereik en aan de lage kant rond de 32 kg.
  • Het kan de temperatuur van de verbrandingskamers constant houden dankzij de zuigerkoelstralen.
  • MDS-solenoïdestoringen zijn een veelvoorkomend probleem bij deze motor. Dit kan leiden tot motorproblemen.
  • Deze heeft ook dat tikkende geluid. Dit is ook een geluidsprobleem dat afkomstig is van de kleptrein. Er is echter geen prestatieverlies.
  • Een terugschakelende motor is een veelvoorkomend probleem bij ram 6.4. Bij zware lasten schakelt hij naar de 1e versnelling.

Een Samenvatting Van Het Geheel In Vergelijkingsnotities.

De eerste plek waar er een verschil is, is de slaglengte. Met een langere slag kan de 6.4-motor u meer vermogen leveren in vergelijking met 5.7 hemi. Maar aan de andere kant, in termen van cilinderinhoud, wordt het brandstofverbruik van hemi 5.7 vs. 6.4 ook betrokken.

Ook hier krijg je betere resultaten met de 392 kubieke inch cilinderinhoud aangeboden 6,4 hemi. Terwijl de andere ongeveer 345 kubieke inch geeft, wat niet drastisch minder is.

Om de efficiëntie van de verbrandingskamer te verbeteren, heeft de Hemi 6.4-motor een hogere compressieverhouding. Maar nogmaals, het is niet dramatisch meer dan de 5.7-motor. Beide motoren zijn trouwens behoorlijk zwaar. Het is een van de veelvoorkomende nadelen van beide hemi-motoren. 6.4-motor is iets minder gewogen dan 5.

7 hemi.

De 6.4 hemi heeft ook meer pk’s en voldoende koppel bij een laag toerental. De 5.7-motor produceert echter minder koppel aan de onderkant.

We kunnen duidelijk zien welke motor de duidelijke winnaar is. Een dergelijke vergelijking maakt echter geen enkele motor extreem slechter. Je moet gewoon meer betalen voor een beter resultaat. Als je echter niet zoveel budget hebt, is er een andere optie om voor te gaan die hier en daar een beetje kan ontbreken.

Compatibiliteitstabel

Inpakken

We zijn dus aan het einde gekomen van deze vergelijking van 6,4 hemi versus 5,7 hemi. Er is een duidelijke winnaar die ons in staat stelt om vanaf hier verder te gaan.

Nu we elke factor van de motor hebben bekeken, inclusief pk’s, slag, koppel enzovoort, is het vrij duidelijk waarom 6.4-motoren domineren.

Hopelijk kan zo’n gedetailleerd en diepgaand gewogen stuk u naar de juiste aankoop voor uw voertuig leiden. We zien je binnenkort in een andere autochat, maar tot die tijd, wees voorzichtig.

Verwant